Ewelina Iżycka - Hodurek- właściciel, Dyrektor Żłobka

Ewelina Iżycka - Hodurek- właściciel, Dyrektor Żłobka

Najbardziej lubię pracować z najmniejszymi dziećmi, widzieć jak przeżywają swoje pierwsze życiowe doświadczenia , towarzyszyć im w tym. Uśmiech dziecka jest dla mnie niezastąpiony. Od początku mojej kariery zawodowej pracuję z dziećmi.

Będąc rodzicem zaczęłam baczniej przyglądać się standardom, jakie panują w naszych polskich żłobkach i przedszkolach. Owe standardy wyjątkowo leżą mi na sercu. Musimy pamiętać, że dziecko do ukończenia 6 roku życia jest najbardziej chłonne, a od jakości opieki żłobkowej i edukacji przedszkolnej zależy jego start na dalszych etapach edukacyjnych. W Akademii Kropki przypadają mi role nadzoru nad całością placówki i Dyrektora Żłobka.

Ukończyłam studia Polonistyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim, posiadam przygotowanie pedagogiczne oraz kursy opiekuna w żłobku i klubie dziecięcym i bajkoterapii. Ukończyłam także studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz zarządzania w oświacie.

Izabela Sławińska- Dyrektor Przedszkola i Punktu Przedszkolnego

Izabela Sławińska- Dyrektor Przedszkola i Punktu Przedszkolnego

Jestem magistrem filologii angielskiej oraz nauczycielem przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zanim rozpoczęłam pracę w Akademii Kropki byłam nauczycielem języka angielskiego i wychowawcą w przedszkolu. W tym też przedszkolu zostałam później menagerem. Miałam również przyjemność spędzić rok w szkole podstawowej ucząc dzieci i młodzież języka angielskiego.

Już od dawna wiem i czuję, że moje miejsce jest w placówce oświatowej. Bardzo lubię dzieci, spędzać z nimi czas, obserwować ich rozwój i zmiany w nich zachodzące. Praca dyrektora przedszkola jest wymagająca. Non-stop coś się dzieje, zawsze trzeba coś załatwić, z kimś porozmawiać, być w stałym kontakcie z Rodzicami, dziećmi, Nauczycielami i partnerami. Tu nigdy nie można się nudzić i tu czuję się jak przysłowiowa ryba w wodzie.

Chciałabym stworzyć miejsce, do którego dzieci będą chętnie codziennie przychodzić, rozwijać swoje umiejętności i kompetencje, miejsce do którego Rodzice będą mięli zaufanie, miejsce, gdzie Nauczyciele będą mogli rozwijać swoje pasje i swoją kreatywność i przelewać  ją na dzieci. Tym miejscem będzie Akademia Kropki.

Katarzyna Czechura-Surowiec - wychowawca grupy przedszkolnej

Katarzyna Czechura-Surowiec - wychowawca grupy przedszkolnej

Jestem absolwentką studiów pedagogicznych na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Ukończyłam studia na kierunku Integralna Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Swoją przygodę w pracy z dziećmi rozpoczęłam pracując jako opiekun w domu dziecka.
Doświadczenie w pracy nauczyciela zdobywałam podczas licznych praktyk w trakcie trwania studiów, pracując jako opiekun w żłobku oraz asystent nauczyciela w przedszkolu.
W swoich działaniach dydaktyczno– wychowawczych kieruję się zawsze dobrem dziecka. Ponieważ każde dziecko jest wyjątkowe, dlatego moim priorytetem jest indywidualne podejście, wszechstronne poznanie dziecka, zaspokojenie jego potrzeb oraz stworzenie warunków zapewniających mu poczucie bezpieczeństwa oraz zaufania.
Każdy dzień w pracy z dzieckiem jest inny. Z wielką dumą i satysfakcją obserwuję codzienne postępy podopiecznych w różnych obszarach. Uśmiech i radość najmłodszych jest dla mnie najpiękniejszą nagrodą jaką mogę otrzymać jako wychowawca.

Dominika Rosół - nauczyciel języka angielskiego

Dominika Rosół - nauczyciel języka angielskiego

Ukończyłam studia filologiczne na Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej.
Zanim rozpoczęłam pracę w Akademii Kropki wiele lat pracowałam jako nauczyciel języka angielskiego w przedszkolu. Miałam również okazję uczyć dzieci w szkole podstawowej.
Od początku potrafiłam budować z dziećmi i młodzieżą dobre relacje. Czuję radość i spełnienie kiedy widzę jak dzieci, uczniowie robią coraz większe postępy i jak się dzięki temu rozwijają. W nauczaniu najmłodszych ujmuje mnie fakt, iż jest to ich pierwsze spotkanie z językiem angielskim i mogę obserwować ich rozwój.
Nauczanie języka angielskiego najmłodszych to dla mnie nie lada wyzwanie, lecz jeśli uda mi się pokazać jak świetną zabawą może być nauka języka angielskiego to motywuje mnie to do dalszej pracy. Moim celem jest sprawienie by dzieci polubiły a może nawet pokochały naukę języka angielskiego, ale przede wszystkim dobrze czuły się na zajęciach. Chciałabym dzielić się z przedszkolakami swoją wiedzą, rozwijać moją a pasję jaką jest nauczanie i nadal rozwijać swoje umiejętności.

Anthony N.Anyanwu

Anthony N.Anyanwu

Pochodzę z Wielkiej Brytanii. Jestem pasjonatem i osobą cierpliwą, która kocha patrzeć jak dzieci doskonalą swoje umiejętności. się dzieci. Pracuję z dziećmi, bo jestem tatą i uwielbiam dzielić i realizować pomysły dzieci. To powoduje uśmiech na mojej twarzy. Dzieci w mojej ocenie są słodkie i zabawne. Sprawiają, że jestem szczęśliwym człowiekiem w ich obecności. Praca z moją 6-letnią córką jest największym doświadczeniem i wyzwaniem. Zainspirowałem się czasem z nią spędzonym i postanowiłam uczyć dzieci i wspierać je w codziennych potrzebach. Zajmuję się profesjonalnie nauczaniem języka angielskiego w prywatnych szkołach. Ukończyłem studia farmaceutyczne oraz biznesowe. Nauczanie języka sprawia mi dużo przyjemności. Mówię w kilku innych językach, stąd wiem, na czym polega ich nauka i jakie metody wpływają na najszybszą technikę nauczania. Dzieci to pasja, wśród nich, czuję się jak jedno z nich. Najważniejsze to poczucie bycia nauczycielam ale też kumplem. Dotarcia do każdego dziecka wygląda inaczej. Stąd staram się najpierw poznać dzieci i znaleźć najlepszy sposób na komunikowanie się z każdym z nich.

W Akademii Kropki, jako nauczyciel angielskiego odpowiedzialny za program nauki języka, chciałbym wnieść swoje doświadczenie i wiedzę, uwzględniając moje medyczne i wojskowe przygotowanie zawodowe. Moim celem jest stworzenie lepszej przyszłości dzieci, które uczę. Chciałbym też stworzyć w Akademii atmosferę, w której zarówno rodzice i nauczyciele mogli pracować razem w celu wpłynięcia na rozwój dzieci. W Akademii pragnę przekazać swoje doświadczenie w nauczacie, zbudować dyscyplinę i warsztat do pracy z językiem. Ale tym samym chcę, by świat dziecka pozostał nadal nienaruszony, wolny, wesoły i pewny zabawy. Bo będziemy się uczyć tylko przez zabawę! Jestem osobą otwartą i bardzo czekam na współpracę, nie tylko z dziećmi, ale z innymi nauczycielami i rodzicami.
Wioleta Lach

Wioleta Lach

Z zamiłowania jestem psiarą, razem ze swoimi czworonożnymi przyjaciółmi pomaga uczyć i rozwijać u dzieci empatię i szacunek do zwierząt.  Swoje doświadczenie zdobywałam pracując z dziećmi w grupach młodszych. Jestem kopalnią pomysłów na wspólną zabawę i rozwój. Co więcej, jestem ogromem energii z dużym poczuciem humoru, który wita wszystkie dzieci każdego dnia. Jestem zwolenniczką wychowania w duchu rodzicielstwa bliskości.

Od dziecka zajmowałam się młodszym rodzeństwem, a wśród dzieci czuję się dobrze. Posiadam kwalifikacje do opieki nad dziećmi żłobkowymi. Ten wiek i czas rozwoju dziecka jest mi najdroższy. Uważam, że w tym okresie należy wesprzeć dzieci w ich drodze do samodzielności. To są pierwsze kroki we wszystkim: nauka chodzenia, samodzielne jedzenie, zasypianie, odpieluszanie. Co ważne, dzieci w żłobku pokonują te wszystkie wyzwania same, będąc wspierane przez nauczyciela ale już nie tak bardzo rodzica. To miłe kiedy rodzic, z zadowoleniem przekazuje, że pociecha prezentuje w domu swoje osiągnięcia. Z dzieci trzeba być dumnym na każdym etapie rozwoju.

W Akademii oczekuję na miłą wspólną pracę z nauczycielami, rodzicami, dziećmi i moimi pieskami, w celu umożliwienia tym ostatnim najlepszego startu w świat.

 

 

Barbara Korzeniak

Barbara Korzeniak

Jestem wrażliwą, kochającą dzieci, ciepłą osobą. Każdego, zwłaszcza dziecko traktuję z wielkim szacunkiem, mając na uwadze jego indywidualność i  wyjątkowość. Lubię książki, poezję śpiewaną, dobrą kuchnię i swój dom. Jestem domatorką. Ukończyłam Uniwersytet Jagielloński na kierunku filologiia polska z  reżyserią teatralną ze specjalnością  nauczycielską. Mam wykształcenie wyższe zawodowe. Ponadto ukończyłam kurs opiekuna dzieci do lat 3 w żłobku i klubie dziecięcym, kurs pierwszej pomocy przedlekarskiej w Krakowskim Pogotowiu Ratunkowym oraz kurs wychowawców  kolonijnych w placówkach dla dzieci i młodzieży. Podczas studiów pracowałam jako niania oraz wychowawca na koloniach letnich .Długo nie mogłam podjąć wymarzonej pracy z dziećmi gdyż  wychowywałam moją własną trójkę wspaniałych dzieci:Różyczkę, Szymona i Michała. Pracę z najmłodszymi rozpoczęłam rok temu w Żłobku i Przedszkolu Świat Dziecka gdzie oprócz zajęć dydaktycznych prowadziłam też  zajęcia teatralne. Praca z dziećmi daje mi bardzo dużo satysfakcji i radości. Nie ma nic bardziej cennego jak uśmiech na twarzy dziecka.

W Akademii Kropki chciałabym stworzyć dzieciom wspaniałą atmosferę i dać poczucie pełnej akceptacji aby tym samym mogły otworzyć się na wiedzę i czerpać dużo radości z otaczającego je świata. Chciałabym również prowadzić zajęcia teatralne aby w ten sposób przybliżyć dzieciom najpiękniejszą dziecięcą literaturę i poezję. A poprzez zabawę w teatr  rozwijać dziecięcą  wrażliwość i otwartość na świat i drugiego człowieka.

Edyta Pleń - logopeda

Edyta Pleń - logopeda

Jestem neurologopedą, oligofrenopedagogiem i filologiem polskim. 

Od lat pracuję w placówkach oświatowych i medycznych. Na co dzień prowadzę terapię indywidualną dzieci i dorosłych. Pracuję z dziećmi z wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, afazją dziecięcą, niepełnosprawnością intelektualną oraz zajmuję się wczesną interwencją logopedyczną. 

Logopedia to moja pasja, dzięki której realizuję swoje marzenia. Praca z dziećmi to wciąż nowe wyzwania i ogromna odpowiedzialność. Nawet najmniejszy sukces moich podopiecznych daje mi olbrzymią radość i satysfakcję. Każda nowo zdobyta umiejętność dziecka jest dla mnie największą nagrodą. 

Anna Marcinkowska - psycholog

Anna Marcinkowska - psycholog

Jestem osobą wszechstronną, kreatywną o wielu pasjach, kocham życie i ludzi, życie mnie fascynuje i lubię zgłębiać jego tajemnice. Lubię o sobie myśleć, że jestem nowoczesnym myślicielem, którego celem jest poznawać i odkrywać. Kontakt z ludźmi dostarcza mi emocji, które uwielbiam. Mam duże pokłady miłości do siebie i do ludzi, dlatego lubię pomagać, ale przede wszystkim rozmawiać z ludźmi.
Pracuję z dziećmi, gdyż uwielbiam pracę z dziećmi. Podczas zajęć jestem w swoim żywiole, lubię przekazywać wiedzę, pragnę szerzyć optymizm i radość. Podczas pomocy psychologicznej czuję powinność by pomagać, nie mogę przejść obojętnie, gdy ktoś potrzebuje mojej pomocy.
W moim mniemaniu posiadam duże doświadczenie zawodowe, ponieważ już na 3 roku studiów czułam potrzebę poznawania mojego przyszłego zawodu. Na 4 roku studiów składałam aplikacje o staże. Kierowniczka PCK w Krakowie zaprosiła mnie na rozmowę dając mi szansę, gdyż od razu przyjęła mnie na stanowisko psychologa. Wiele się nauczyłam podczas tej przygody pracowałam z dziećmi niepełnosprawnymi z zaburzeniami rozwojowym oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Następne doświadczenia to była praca z nastolatkami i osobami dorosłymi w kilku miejscach na projektach z UE, wiele ludzi i wiele historii. Nauczyłam się planowania terapii i rozwiązywania problemów klienta, analizy sytuacji i kontekstów. Gdy projekty się skończyły rozpoczęłam pracę w sieci publicznych przedszkoli w Krakowie.
Ostatnie doświadczenie nauczyło mnie najwięcej, gdyż niezliczę rozmów z ludźmi, rodzicami, rozwiązywania problemów rodzinnych i przedszkolnych. Nauczyłam się skoncentrowanej i skutecznej obserwacji dziecka, współpracy z placówkami pomocy, oświatowymi oraz administracyjnymi, które pomagały w trudnych sytuacjach.
Aby nie rozpisywać się za bardzo w pigułcę streszczę, że doświadczenia zawodowe i analiza ich dostarczyła mi pomysłu na działaność specjalną czyli zbudowanie firmy, która nie jest jedynie sposobem zarobku, ale jest czymś wyjątkowym, misją szerzenia uśmiechu na twarzach dzieciaków i własnego szcześcia, satysfakcji z pełnienia misji.
A co wniosę do Akademii  Kropki? Chciałabym być w przedszkolu tą osobą, która zawsze pomoże, która ma pomysł na rozwiązywania trudnych sytuacji. Wniosę dużo uśmiechu i porady, wnios poczucie bezpiecześntwa i wsparcia dla dzieci, rodziców oraz kadry, która również jej potrzebuje (gdyż pełni najważniejszą funkcję).
Wielkość czcionki
Tryb kontrastowy